-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30615 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

مقصود از طي الارض چيست و چگونه ميتوان به آن رسيد؟

طي الارض تصرف بر زمان و مكان يااسباب غي عادي و نامرئي است.

اصل وجود چنين پديدهاي مورد تأييد قرآن ميباشد.

در داستان مربوط به حضرت سليمان و احضار تخت ملكه سبا جهت قدرت نمايي سليمان نبي ميخوانيم:

سليمان گفت: اي بزرگان! كدام يك از شما توانايي داريد تخت او را پيش از آن كه خودشان نزد من آيند، براي من بياوريد؟ عفريتي از جن گفت: من آن را نزد تو ميآورم پيش از آن كه از مجلست برخيزي و من نسبت به آن توانا و امينم!(اما) كسي كه دانشي از كتاب (آسماني) داشت گفت: من آن را پيش از آن كه چشم بر هم زني نزد تو خواهم آورد....(1)

اين تأييد حكايت طي الارض يار سليمان است كه با قدرت خارق العادهاي كه داشت، بر زمان و مكان تصرف كرد و اين كار خارق عادت را پديد آورد كه تخت پادشاه و ملكه سبا را كه در مكاني بسيار دور بود، در يك چشم به هم زدن (طرفه العين) نزد حضرت حاضر كند.

اين كه طي الارض چه تحليل و تفسيري دارد، از علم و آگاهي ما به دور است، ولي معصومان گرامي لزوما از چنين قدرتي برخوردار بودند، اگر چه نيازي به استفاده از آن مگر در مواقع خاص نميديدند.

ميگويند: برخي از اولياي خدا و افراد مقرب درگاه الهي چون عالمان و عارفان از اين قدرت برخوردار هستند، قدرتي كه در زمان و مكان ايجاد خلا نميكند، زيرا زمان امري متصرم و گذرا است و خلاپذير نيست و يا در مكان تصرفي ظاهري نميكنند، ولي به دليل قدرت فوق تصوري كه دارند، در يك لحظه خود را از مكان و زمان جدا كرده و بعد از سيري كه نزدشان شايد به يك چشم برهم زدن باشد، خود را در مكاني ديگر هر چند بسيار دور از مكان اول ميبينند. اگر طي الارض تفسير و تحليلي عادي و مطابق با محدوده مكاني و زماني مورد فهم ما داشت، حتما بايد مسافتي كه طي ميشد، با زمان خاصي تطبيق ميكرد و اين مسئله با طي الارض كه به يك چشم بر هم زدن واقع ميشود، تناقض مييافت. در هر حال طي الارض امري غيبي و مكتوم و غير قابل تفسير است و فقط افرادي آن را درك ميكنند كه به آن مقام رسيده باشند و ايشان نيز به حكم هر كه را اسرار حق آموختند، مهر كردند و دهانش دوختند آن را تفسير نخواهند كرد.

راه رسيدن به اسرار غيبي، مخالب با هواي نفس و كشيدن رياضت است.

پي نوشتها:

1 - نمل (16) آيات 40 تا 38.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.